Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Operační systém Windows XP stále mnohým uživatelům dostačuje, jeho grafické rozhraní je však již hodně okoukané. Vdechněte svému letitému systému moderní a atraktivní vzhled nejaktuálnějších Windows.

Vzhledem k tomu, že vzhled Windows 7 vychází v mnohém z Windows Vista, použijeme stejný postup také při převlékání Windows XP na Windows 7: nejdříve z ixpéček vyrobíme Vistu. Z webové stránky CrystalXP.net stáhněte aplikaci BricoPack Vista Inspirat Ultimate 2.

Spusťte instalátor aplikace, kde na stránce Mode of installation (Typ instalace) zvolte možnost Total. Pokud ale instalujete na postarší a nepříliš rychlý počítač, spokojte se raději s volbou Classic. Po dokončení instalace bude třeba počítač restartovat.

Různé možnosti instalace zohledňují výkon vašeho PC

Z této stránky stáhněte vzhled Windows 7. Rozbalte stažený archiv, otevřete podsložku Theme a spusťte v ní obsažený instalátor.

Instalace vzhledu Windows 7

Otevřete okno vlastností zobrazení (klepněte pravým tlačítkem na pracovní plochu a z kontextové nabídky zvolte položku Vlastnosti), kde na první záložce Motivy vyberte motiv nazvaný SevenVG Normal. Potvrďte změnu klepnutím na tlačítko OK.

Nastavení vzhledu

Pokud chcete zachovat na Panelu úloh zobrazení včetně textu (tedy takové, jaké vidíte právě nyní), tento bod přeskočte. Pokud chcete zobrazovat pouze ikony jako ve Windows 7, otevřete podadresář Iconized Taskbar Hack. V něm poklepejte na ikonu Install.reg a potvrďte vložení informace do systémového registru. Restartujte počítač.

Po vložení údajů do registru restartujte počítač

Operační systém Windows 7 přichází s několika novými systémovými fonty. Ty jsou velmi povedené a bylo by škoda je při naší změně vzhledu nepoužít. Otevřete tady podadresář Fonts v rozbaleném archivu a spusťte v něm obsažený stejnojmenný soubor. Nezapomeňte také restartovat počítač.

Instalace písem

Zálohou nic nezkazíte

Instalace grafických úprav představují výraznější zásah do operačního systému a přestože by nemělo dojít k žádným problémům, je lépe před započetím úprav zazálohovat důležitá data.

V případě potřeby lze všechny provedené změny opět odinstalovat, stačí pouze postupovat proti směru návodu pouze s tím rozdílem, že v bodu 5 nespustíte soubor s názvem Install.reg, ale Uninstall.reg. V prvním bodě nainstalovaný balík BricoPack Vista Inspirat Ultimate 2 nabízí vlastní komfortní odinstalátor, který najdete v nabídce Start (Start -> Všechny programy -> BricoPacks -> Vista Inspirat 2 -> Remove Vista Inspirat 2).

Komentáře

Přidat komentář

A ještě lepší je to nechat napokoji ;)

Pánové je poznat,že jste odborníci.provedl jsem vše podle Vašeho návodu a chodí to bezvadně.pro mne je to paráda.
Vše chodí jak má.
Stanro

7. 5. 2010 08:33 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Ano, musím uznat, že Váš návod je naprosto perfektní. :-) za 1*

30. 9. 2009 21:12 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Já tedy zírám. Považoval jsem tento server za jeden z těch odbornějších. Ale doporučením instalace tohoto balastu, jehož výsledek ani vzdáleně nepřipomíná Win7, se mne spíše snažíte přesvědčit o opaku.

Taky bych si to netroufl dát do systému :) Takhle mimořádně drasticky zasahovat do systémových knihoven je šílenství. Dotyční si rovnou mohou vylepit na case „Nestabilita a zpomalenost vítána!“

Souhlasím, že GUI Windows 7 je příjemné, ale cpát ho tam, kam nepatří?

3. 10. 2009 12:34 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Opravdu nevím, proč se někdo obává "drastického zásahu do knihoven" a "nestability systému". Proboha, prakticky každý úkon znamená zásah. To by jste nesměli dělat s XPčkama vůbec nic, ony jsou nestabilní spíše samy o sobě a dnes je mnoho věciček kterými lze jejich chod a stabilitu zlepšit.

Osobně z nějakého vzhledu strach nemám, respektive z toho, že by narušil stabilitu, i když nejsou XPčka jako XPčka... Nyní mám také vzhled Win 7, ale mohu říct, že mnohem podařenější a s jednodužší instalací pro běžného uživatele. Zde mi přijde naprosto nesmyslná instalace nějakého visťáckého balíčku?! A až potom vzhledu Win 7. Můj vzhled běhá bez tohoto kroku a obsahuje též volbu oken, přidání fontů atd. včetně výběru barvy oken a lišty, nebo šířky spodní lišty a tvaru tlačítek oken.
Mějte se

5. 10. 2009 14:00 X-22 (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Sorry, dělal jste někdy sysadmina? Programoval jste? Udržoval jste aspoň menší síť? Víte něco o architekturách OS obecně a o XP obzvlášť?

- XP jsou sami o sobě velmi stabilní.
- XP se znestabilní a zpomalí právě tím, že si je BFUs zas**ou takovýmhle balastem
- nevěřil bych, co se dá se stabilní instalací XP se slušným balíčkem aplikačního SW udělat, když si User hraje a optimalizuje! Po několika dnech či týdnech se ze stabilního a rychlého počítače stane líná, nepředvídatelná a mrznoucí či padající mrcha...

A jde o osobní zkušenost i zkušenosti kolegů - systémáků či programátorů.

20. 10. 2009 16:05 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Sorry! Ale má zkušenost je taková, že každá instalace XPček je prakticky originál! Tudíž řeči o stabilitě XP samotných jsou naprostým výstřelem do tmy, jelikož každá instalace jeví jiné chyby, jiné problémy. Můžete mít zkušeností kolik chcete a pokaždé Vás XP zaskočí. Má zkušenost je naopak taková, že XP bez zásahu jsou pomalá a nestabilní. Samozřejmě mluvím odborném zásahu a vylepšení, ne o stylu "klik sem, klik tam, co to dělám nevím sám"... ;o) Zkrátka tvrdím, že XP běhají na každém počítači úplně jinak a tvrzení o krutých zásazích do systému beru s rezervou. Má XP běhají i s takovými pro Vás "drastickými" zásahy, jako je vzhled, naprosto stabilně, svižně a bez jakéhokoliv padání, či zamrzání. A věřte, že i bez drastických vzheldů se jejich rychlost a stabilita nemění (respektive nezvýší), zkrátka si vzhled musíte upravit k obrazu svému tak, aby byl s XP správně "srostlý" a nevytvářel nestabilitu... Jste přece programátor? Nebo snad ne? Neměl by to být problém, měl by jste znát XPčka do detailů... I když, holt není programátor jako programátor... Mějte se.

10. 11. 2009 17:20 T3B3C3 (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Souhlasím s předchozími příspěvky, oba máte zčásti pravdu.

Jako správce IT mohu říct že jsem za tech pár let narazil jen vyjmečně na to že by vzhled (modifikovyný libovolným výrobcem) nějak destruktivně pozměnil systémové jádro, nebo jiné součásti OS a to ať se jedná o jakýkoliv product MS od Win2000 výše

Uživatel sám si může za případnou nestabilitu systému a to svými zásahy, ale změna motivu, ikdyž se jedná o úpravu pár knihoven (viz. instalátory motivačních balíků) k tomu přispěje sotva z 0.09%
Více tomu přispívá nelegální stahování všelijakých souborů z torent serverů a jim podobných.

Výše uvedený balíček a jemu podobné systém nijak nezatěžují. Zatěžují jen HW (to jen pro méně pokročilé uživatelé) a při dnešní nabídce a výběru HW je zátěž zcela zanedbatelná.
Pro příklad Bricopack zatěžuje váš PC o 1/3 méně operační paměti než spuštěný prohlížeč, ve kterém momentálně čtete tento post.

Čili pokud máte dostatečně silný Deskop/laptop tyto balíčky vás nijak neomezí, ba naopak a to je i důvod tvorby těchto balíčků. Ale práci se systémem vám zpříjemňují

S pozdravem

T3B3C3

V PC využívejte jen originálních programů, nepoužívejte cracky, netestované virtuální mechaniky a disky a váš systém bude pracovat jak má.

8. 12. 2009 11:17 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Zdravim prosim mohl bys mi zaslat na mail tvůj návod díky

9. 3. 2010 14:02 Návštěvník12 (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

dobry den
mohl byste my poradit mam starši pc
a nevim jestli by my teen vzhled mohl schodit windows
a stabylitu sistemu potrebuji poradit.Dekuji

5. 10. 2009 14:05 X-22 (bez ověření)

Jde to naopak?

Nevíte někdo, jak přinutit prostředky systému nejlépe, případně bezpečnou a vyzkoušenou utilitou vypadat W7 jako stará dobrá Windows 2000 (myslím vzhled "Windows Classic")?

Nastavit okna je celkem snadné, ale jak dostat nabídku Start do podoby Classic Start Menu?

Díky.

8. 10. 2009 01:27 Jirka Ch. (bez ověření)

Re: Jde to naopak?

Start > Nastavení > Hlavní panel > Nabídka Start > Klasika

11. 10. 2009 10:40 Návštěvník (bez ověření)

Re: Jde to naopak?

Tohle bohužel nefunguje.

Zkoušel jsem i utilitu CSMenu, ale výsledek je pouze anglická nabídka a pády.

10. 11. 2009 14:11 Návštěvník (bez ověření)

Re: Jde to naopak?

take bych bral starou dobrou nabidku start tento tip vubec nemam rad

7. 1. 2010 21:38 con (bez ověření)

Re: Jde to naopak?

Potřeboval bych ve Win7 vetší fonty. Na 24" monitoru při 1920x1200 jsou ve Win7 oproti WinXP strašné blešky. Nedá se na to skoro koukat. Zvětšení písma na 125% pomáhá, ale mrví mi to zase návrh dialogů v designeru Visual Studia. Zlatý fonty ve WinXP!!!

17. 10. 2009 13:23 Rastafa (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

A když mám visty ultimate, jak to mám nainstalovat když jsem spustil i win. 7 theme tak mě to naspalo že to ten formát nepodporuje :( nevíte co stím ? děkuji

22. 11. 2009 15:09 germi (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

hej borci poraddte instaluji to a me to pise error pokazde a tet mam moznosti prerusit opakovat preskocit co mam delat???

26. 11. 2009 00:17 Dawos (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Dal by se sem dat nejak ten panel v pravo ? Popř. jak ???
Dík ;-)

26. 11. 2009 13:27 Dawos (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Jako na ten win7 ..

4. 12. 2009 14:00 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Nevím, příjde mi to jako zbytečnost používat tyhle balíčky. Já si vzhled měním pouze pomocí skinů a ikonky pomocí TuneUp utilities 2009 + free programy jakožto gadgets :) a jsem spokojenej :)

26. 12. 2009 00:19 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

vubec to neni jak 7,mam je nainstalovany a tohle je tak polovina napodobeniny

8. 2. 2010 20:29 Pazdy (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Je to super. Dik za návod.

16. 2. 2010 13:44 Gt22Alexa (bez ověření)

Re

I think that there's no reason to write the critical essay by own efforts! As for me, this is easier to order the good term paper at custom writing service, because that can save time and money.

23. 2. 2010 12:58 kefa (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Já jsem si nainstaloval "SevenMizer" ale když jsem chtěl potom pustit kalkulačku tak mě to házelo chybu:Nepovolené přemístění systémové knihovny DLL
A nevěděl jsem co s tím
Tak jsem se chtěl zeptat jestli budu mýt tenhle problém i u tohoto Díky

23. 3. 2010 20:27 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

mneni to sistem pudou tam stejny programi a hry jak mam tet?

7. 6. 2010 08:51 Honzaaaa (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Cus lidi chtěl bych se zeptat když si to změním jde to dát i zpátky?? nebo když mám více účtů aby to bylo jen na jendom?? nebo když to chci jen na svém účtu a na tátovemu účtu ne šlo by to nějak udělat??

10. 6. 2010 18:07 Návštěvník (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

si kurva dejte visty a nejebejte do xpček kreteni

19. 6. 2010 00:35 John Doe (bez ověření)

Re: Změna vzhledu Windows XP na Windows 7

Si nejaký mudry,nemyslíš ??? Ak ti stará nedala, to je tvoj problém, tu sa nevyvršuj....Nikto ti to nekáže inštalovat ...HOWK