Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
OOXML je ISO standard vytvořený Microsoftem pro ukládání dokumentů, který se poprvé objevil v Microsoft Office 2007. Při procesu standardizace však prodělal řadu změn, díky kterým se implementace od oficiálního standardu liší.
Nejinak tomu bude u nové sady Office 2010, která nebude splňovat striktní specifikaci OOXML schválenou jako ISO standard, a tedy vlastní standard Microsoftu, z důvodu různých organizačních a časových problémů.
Dle Alexe Browna, který se na standardizaci podílel, Microsoft selhal ve snaze dodržet svůj vlastní standard. Office 2010 podporuje tedy jen volnější verzi OOXML specifikace, neboť striktní verze byla schválena až po uzamčení vývojového plánu Office 2010.
Zdroj: ArsTechnica
































Komentáře
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
Hamba Microsoftu !!!
Nech už konečne zavedú nejaký štandard, ktorý budú korektne podporovať aspoň tri po sebe idúce generácie produktov.
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
Stale nemuzu prijit na chut formatu *.docx atd. Pokazde to ukladam do starsiho, protoze mnoho lidi ma potize s kompatibilitou. Nevim, proc se vubec pousteji do takovych prasaren.
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
tak prasárna to je souhlas...
jinak ale rozdíl je i ve veliksoti, až 3x menší je *.docx než *.doc:-)
aaaa kmaptibilita na starejch MSO nje jasnýá, ale tam azse je cosi jako kompatibilní balík k dispozici zpetně že
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
k čemu je 3x menší soubor o velikosti 33kb místo 100kb?
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
Ke staremu formatu bych se uz nevracel, protoze proti tomu tomu novemu je to velky pokrok kupredu. Ten stary byl jen bitovy obraz flushnuty do souboru a prakticky bez jakekoliv dokumentace pro pouziti. To nove jsou xml soubory s prilohami zabalene jake zip (zkuste zmenit koncovku na zip a rozbalit to :) ). To, ze majitele starsich verzi nejsou schopni si stahnout a nainstalovat plugin pro podporu noveho foramtu i ve starsich Office, to je jen jejich problem.
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
Souhlasím. Microsoft svůj formát neustále vylepšuje a přidává nové funkce, není se tedy čemu divit na tom, že v nové verzi přichází s novým formátem, který je jen z té části, kde došlo ke změně funkčnosti s nekompatibiltou s tím starým. Vývoj jde stále kupředu i v tomto odvětví, takže výkřiky ve smyslu zachování kompatibility v několika verzích kancelářských balíčků nejsou opodstatněné. Není zkrátka možné, neustále zachovávat zcela plnou kompatibilitu. Za prvé v každém formátu se časem objeví chyby, za druhé je stále co vylepšovat pro zvýšení výkonu a stability, a za třetí tím asi nejdůležitějším faktorem bude podpora pro nové funkce.
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
Dobry den,
to si delate srandu? Vyvoj jde dal, to ano, ale zpetna kompatibilita je ZAKLADNI predpoklad, kor u dokumentu, jez maji/musi byt zpracovatelne zpetne. Neresim ted otvirani docx v starych MS Office, ale archivovane doc v novych MS-O. Kdyz se Vam to vse "rozsype", verte ze nadseny nebude... a to je spicka ledovce.
Docx beru jako kompletne novy format, ktery bohuzel/nastesti v mem okoli nikdo nechce - spatna prenositelnost (casem se samozrejme zlepsi), a v pripade jiz daneho obsahu je PDF nesrovnatelne lepsi volbou.
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
Pokud nebudete v "novějším" OOXML v Office 2010 používat "nové" funkce pod "novou" specifikací, zobrazí Vám ho starší Office 2007 určitě bez problémů. Stále se tu mluví o změnách těch částí specifikací, které se budou týkat novinek.
Pokud by nový dokument v OOXML (třeba *.docx), ve kterém budou starší funkce z Office 2007, nepůjde ve starší verzi otevřít, byl by docela Microsoft sám proti sobě. A jistě i tam bude pro nové specifikace fungovat při nejmenším nějaký režim kompatibility, nebo doplnění nových specifikací pomocí nějaké aktualizace pro sadu Office přímo ve Windows.
Takže bych se rozhodně neobával nějakýh "rozsypavých" dokumentů.
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
Microsoft OOXML, tedy i soubory s příponou *.docx, které jsou na tomto formátu založeny, jsou mnohem lepší, než staré wordovské *.doc (téměř totožný formát používaných v sadách Office 97 až 2003). Dokonce je i o něco dokonalejší, než Open Document Format *.ODF, což je jiný standard používaný nejvíce třeba v OpenOffice.org.
Je jasné, že ve starších sadách Office nové dokumenty neotevřete, tedy pokud nepoužijete nějaké rozšíření, které se dá snadno doinstalovat. To ale právě nemá být problém OOXML, které bylo vytvořeno také díky dokonalejší kompatibilitě v budoucích verzích i staršíc verzích. Škoda že v článku není popsáno, kterých konkrétních specifikací se úpravy týkají.
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
A co by asi tak v těch třech generacích produktů mělo být za novinky, když by prakticky byl omezený ve vylepšování specifikací formátů pro ukládání dat? Potom by byla taková nová verze celkem k ničemu, nemyslíte?
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
A budes vediet takyto subor otvorit aj o 15 rokov, ked vlastne nezopdoveda otvorenemu standardu, ktory si MS sam pre seba navrhol a pokutne presadil? OOXML je fraska a krasne naplutie do oci vsetkym tym hlupakom, ktori pri presedzovani OOXML uverili rozpravkam z MS. Komu niet rady, tomu niet pomoci...len smutne, ze na to v konecnom dosledky vdaka monopolnemu postaveniu MS doplatia vsetci (kedze statna sprava atd je platena z dani vsetkych ludi, aj tych, ktori nikdy ziadny pocitac nemali, ani mat nebudu).
Re: Office 2010 nebudou zcela podporovat vlastní standard
Pro ujasnění - Microsoft nemá monopol v oblasti kancelářských balíků. Je tu i poměrně rozšířená konkurence s komerčními alternativami jako Corel WordPerfect Office, Lotus SmartSuite, Apple Works i opensource, jako třeba OpenOffice.org, KOffice, GNome, atd. Neustálé zcela nesmyslené přirovnávání Microsoftu k monopolu, často patří k nevzdělaným linux rádoby expertům, snad mezi ně nepatříte i Vy?
V novějším produktu bych měl vždy 15 let starý soubor otevřít, jako je tomu doteď. Jinak nepředpokládám, že se najde mnoho lidí, kteří budou používat 15 let zastaralý software. Co se týče OOXML, bude také zpětně kompatibilní, nepůjdou ve starším software otevřít jen některé nové funkce, které se objeví v novějších specifikacích tohoto formátu. Pokud chci používat nové funkce, musím si pořídit nový produkt, co Vám na tom není jasné?
Přidat komentář